قطعنامه کنفرانس اروپايي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان
کنفرانس نـهـضـت فراگـیر کنفرانس نـهـضـت فراگـیر

 

 

کـنفرانـس اروپايي نـهـضـت فراگـــیر دمـوکراسی و تـرقـی افـغــانـستان  در شهـر آرنهم (هــلـند) در تاريخ  ۹ سرطان ۱٣٨٦ خورشيدی برابر با ۳۰ ژوين ۲۰۰۷  عيسايي در فضای دموکراتيک و دوستانه برگـزار شد. همايـش بعد از بررسی و بحث روی گـزارش هئيت اجرائيه مؤقـت نـهـضـت در اروپا و انتخاب اعضای شورای رهبری آن در اروپا بـا موفـقـيت بـه کار خـود پـايـان داد. حـضور و مشارکت فـعال، صمـيمانه و سـازنده اشـتراک گـنندگـان در کار کـنفرانـس چـشم‌گير بـود.

خطوط فکری نهضت ما در بستر گـفتمان جدی و سازنده رفقا شکل گرفته است که نشست سال ۲۰۰۱ در هلـند نفطه عطف آن بود. خـوشبخـتی انسان، تحقـق عـدالـت اجـتماعی، استـقرار صلح، ثـبات، رد تروريسم و خشونت، پياده ساختن آزادی‌ها و حقوق فردی، توسعه اقتصادی - اجتماعی و نهادينه ساختن دموکراسی، تلاش در راه تساوی حقوق زن و مرد، مبارزه در راه تقسيم قدرت در خط افقی و عمودی و تامين کردن مشارکت همه شهروندان کشور در حاکميت و مبارزه در راه ایجاد شورا های انتخابی و دموکراتیک محلی، ازآماج‌های مطرح در برنامه نهضت ماست.

         کنفرانس اروپايي نـهـضـت فراگیر دمـوکراسی و ترقی افـغانـستان در شرايطی برگزار گرديد که اوضاع نظامی و سياسی کشور پيچيده‌ تر شده و بحران در همه ابعاد آن در سراسر کشور گسترش يافته است، فساد، رشوه، اختلاس، مافيای مواد مخدر، فقر، بيکاری، تروريسم و بی‌امنيتی بيداد می‌کند. فرصت‌ها، شانس‌ها و امکانات فروان در امـر تحـقـق صلح و ثبات، بازسازی و آبادانی کشور سوختانده شده است.

         کـنفرانـس، تـلاش‌های نـهـضـت فراگـیر دموکراسی و تـرقـی افـغانـستان را به عـنوان بخـش از ادامه‌دهـندگان جـنبش مـترقی و دادخـوهـانه مردم ما در راستای تحـقـق اتـحاد نيروهای ملی و ترقـيخواه  و برگزاری کنـگره وحـدت ارج گـذاشـته و از آن قاطعانه حمـايت می‌کـند. تـوانمـندی نيروهای ملی و مـترقی کشورما در اتحاد آنها است. آرمان‌های نـهـضـت در جوهر خود تداوم همان آرمان‌های هستند که خوشبختی و خلاقيت انسان در مرکز آن قرار دارد. نـهـضـت فراگير دموکراسی و ترقی افـغانـستان خود را جز همراهان و مدافعان دموکراسی، تجدد، ترقی و دادخواهی اجتماعی و ملی می‌داند.

 

کنفرانس اروپايي نـهـضـت فراگیر دموکراسی و ترقی افـغانـستان تصويب می‌کند:

 

         ١: گزارش هـئيت اجرائیه مؤقت شورای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان به کنفرانس اروپائی نهـضت تائيد است.

          ٢: همه اعضا و سازمان‌های نـهـضـت فراگير در اروپا بـيشـتريـن تلاش خود را در امر گسترش و فـشردگی صفوف نـهـضـت و رشد دموکراسی درون نـهـضـت و هرچه فراگيرتر شدن آن متمرکز نمايند. تداوم و موثريت مبارزه ما با پيوستن جوانان به صفوف نهضت پيوند ناگستنی دارد، از اين رو به پيش کشيدن آنها توجه بيشتر کرد.

          ٣:  توجه بـيشتر به آمـوزش عـميق‌تـر خـطوط فکری، برنـامه و ساير اسناد پايه‌ای نـهـضـت و هم‌چنين ارتـقا سطح آگاهی اعضای نهضت از دانش، تاريخ و فرهنگ بشری شود. برگزاری سيمنارها و نشست‌های پالتاکی و براه انداختن تارنمای انترنتی که در آن آزادی انديشه و اخلاق مباحثات رعايت شود، سازماندهی کردد.

         ٤:  مساعی بـيشـتر در امر ايجاد، تـقويت و پشتيبانی از سازمان‌هـای اجتماعی و بنيادهـای فـرهنگی شـود و از مساعی اتـحاديـه‌های  مهاجـران حمايت همه جانبـه به عمل آيد.

          ۵:  به امر گـفتگوهای سازنـده و ايجـاد فضای تـفاهم، هـمکاری  و اتـحاد با سايـر نـيروهای سياسی و شخـصيت‌های مستـقـل بر اساس اصول مطروحه در برنامه نـهـضـت و اسناد پايـه‌ای آن تـوجه بـيشترصورت  گيرد.

6 :            کنفرانس به هيأت رييسه شورای اروپايي وظيفه ميدهد که تمام پيشنهادات و انتقادات سازنده کنفرانس تاريخي 9 و 30 ژوين 2007 را ارزيابي و پلان مشخص کاری در زمينه تطبيق آن تهيه نمايد.

            پـيروز بـاد مردم افـغانـستان

 برافـراشته باد پـرچم نـهـضـت فراگـیر دموکراسی و تـرقی افـغانـستان

                                      

کنفرانس اروپايي نـهـضـت فراگـیر دمـوکراسی و ترقی افـغانـستان

 

        ۹ سرطان ۱٣٨٦ برابر با ۳۰ ژوين ۲۰۰۷ 

 

 

 


July 3rd, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها